Het gebruik van mobiel neemt steeds meer toe, ook in e-commerce land. Als grafisch ontwerper bij Flashpoint heb ik de uitdaging gekregen om Voetbalshop mobiel te voorzien van een meer hedendaags ontwerp. Dit proces begon bij het maken van wireframes en eindigde bij een compleet uitgewerkt ontwerp; gebaseerd op keuzes, samen gemaakt met de frontenders, tijdens de realisatie.
Een mobiele webshop neerzetten, waarbij zowel qua design als techniek het maximale werd gevraagd, was een enorme leuke uitdaging. Voetbalshop had geen stijlboek en er moest opnieuw een stijl ontwikkeld worden. Daarnaast moest er een concept worden bedacht waarbij de webshop fris en modern oogt maar ook tot een maximale conversie lijdt.
We willen een webshop met de rust van Zara. Hier is ons logo en we willen ook het oranje van onze oude site behouden. Zo minimaal was de briefing.
Al snel bleek dat inspirerende sites als Zara en Nike heel tof waren, maar niet wat Voetbalshop wilde. Voetbalshop wil vooral verkopen. Pure conversie was dus het doel.
Om een concept te bepalen ben ik begonnen met het maken van wireframes. Deze waren vooral bedoeld om tot een indeling te komen en intern te bepalen welke content we bijvoorbeeld op de homepage wilden tonen.
Tijdens de wireframe fase zijn er veel varianten geprobeerd en zijn we uiteindelijk, door veel met elkaar te sparren, tot een concept gekomen waar iedereen achter stond